Τρίτη 2 Ιουνίου 2009

Δικαίωμά σου να καπνίζεις... δικαίωμα μου να αναπνέω.!


Ξέρω η μέρα για το κάπνισμα ήταν η 31 Μαϊου...
Όμως εγώ επειδή δεν πιστεύω στην καθιέρωση παγκόσμιων ημερών, θα σας μεταφέρω σήμερα λίγες κουβέντες για το κάπνισμα, που διάβασα κάπου και που πρέπει να τις έχουμε πάντα υπόψη μας και όχι μόνο την ημέρα που έχει οριστεί για τους καπνιστές!

Το κάπνισμα είναι σήμερα ο πλέον τεκμηριωμένος και ευρέως διαδεδομένος καρκινογόνος παράγοντας διεθνώς. Τουλάχιστον 60 χημικά στοιχεία που αλλοιώνουν το DNA έχουν εντοπιστεί τα τελευταία χρόνια στο τσιγάρο, η χρήση του οποίου έχει συχετισθεί με 15 διαφορετικές μορφές καρκίνου.

Οι περισσότεροι καπνιστές ισχυρίζονται ότι ελάχιστα τσιγάρα την ημέρα κάνουν καλό, γιατί καθαρίζουν όπως λένε τους πνεύμονες, προφυλάσσουν από ασθένειες, όπως το Αλτσχάϊμερ και συμβάλλουν στη διατήρηση χαμηλού σωματικού βάρους.
Οι λιγότερο ...διαβασμένοι εξηγούν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση και τα τοξικά που εισπνέουμε καθημερινά είναι πιο επικίνδυνα από τον καπνό του τσιγάρου. Ότι το τσιγάρο βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, σημειώνουν και επιμένουν ότι το κάπνισμα τους βοηθά να μειώσουν το στρες. Μάλιστα λένε ότι είναι προτιμότερο να καπνίζεις, παρά να ...χαπακώνεσαι με ηρεμιστικά και αντικαταθλιπτικά!

Ενδιαφέρουσες απόψεις που υιοθετούν αρκετοί καπνιστές, οι οποίοι υποστηρίζουν σθεναρά την επιλογή τους να καπνίζουν χαρακτηρίζοντάς την ...απόλαυση!!
Άλλοι συμμερίζονται αυτές τις απόψεις, κυρίως για να δικαιολογήσουν στον εαυτό τους γιατί συνεχίζουν να καπνίζουν. Υπάρχει και μια άλλη ομάδα καπνιστών. Αυτοί που γνωρίζουν τους πιθανούς κινδύνους, αισθάνονται εξαρτημένοι, θέλουν να κόψουν το τσιγάρο, αλλά δεν τα καταφέρνουν...

Το ξέρετε ότι ο καπνός του τσιγάρου ταξιδεύει μαζί σας... στο σπίτι? Μπορεί να μην είστε καπνιστής, αλλά τον καπνό των συναδέλφων σας δεν τον έχετε καπνίσει μόνο εσείς, αλλά τα ρούχα σας, τα οποία μεταφέρουν όχι μόνο τη δυσάρεστη οσμή αλλά και τη νικοτίνη, η οποία ανιχνεύθηκε στη σκόνη σε σπίτια μη καπνιστών.
Ακόμα και γονείς που καπνίζουν στο μπαλκόνι για να προστατεύσουν τα παιδιά τους από τον καπνό του τσιγάρου, δεν το καταφέρνουν... απόλυτα! Στην Αμερική βρέθηκε ότι τα παιδιά τους έχουν οκτώ φορές μεγαλύτερη ποσότητα νικοτίνης στον οργανισμό τους από τα παιδιά των μη καπνιστών.

Έξι φορές πιο μολυσμένος είναι ο καπνός που εισπνέει ένας μη καπνιστής μέσα σε ένα μεγάλο εστιατόριο απ' ό,τι αν παρέμενε τις ίδιες ώρες στο πεζοδρόμιο ενός πολυσύχναστου αυτοκινητόδρομου.

Το παθητικό κάπνισμα αποτελεί την τρίτη κατά σειρά αιτία θανάτου η οποία μπορεί να αποφευχθεί.

Μέχρι σήμερα ήταν γνωστό ότι και το παθητικό κάπνισμα ευθύνεται αποδειγμένα για καρκίνο και καρδιαγγειακά νοσήματα, ακόμη και σε μη καπνιστές. Πρόσφατα οι επιστήμονες απέδειξαν ότι το παθητικό κάπνισμα σκοτώνει και το ...μυαλό. Ερευνητές των πανεπιστημίων Κέϊμπριτζ και Μίτσιγκαν μέτρησαν τα επίπεδα νικοτίνης, σε δείγμα σάλιου από 5.000 μη καπνίζοντες πάνω από 50 ετών. Όλοι μελετήθηκαν και με νευροψυχολογικά τεστ για να εκτιμηθούν οι ικανότητες απομνημόνευσης υπολογισμών και ευφράδειας. Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι παθητικοί καπνιστές είχαν 44% μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν σοβαρά προβλήματα άνοιας, κακής μνήμης και γνωστικών δυσλειτουργιών στο μέλλον.
Τα ευρήματα δεν αφορούσαν μόνον τους πρώην καπνιστές που συμμετείχαν στη μελέτη, αλλά και όσους δεν είχαν καπνίσει ποτέ στη ζωή τους, αλλά περνούσαν αρκετές ώρες σε χώρους όπου υπήρχαν καπνιστές. Η εξήγηση που δόθηκε είναι ότι το παθητικό κάπνισμα καταστρέφει τα αγγεία, τα οποία με τη σειρά τους αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων που σχετίζονται με τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και κατ' επέκταση της μνήμης.

ΟΤΑΝ ΚΟΨΕΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ
1) Σε 20 λεπτά: Μειώνονται η πίεση του αίματος και οι σφυγμοί.
2) Σε 8 ώρες: Το μονοξείδιο του άνθρακα στο αίμα πέφτει σε κανονικά επίπεδα. Το οξυγόνο αυξάνεται.
3) Σε 24 ώρες: Μειώνεται η πιθανότητα καρδιακής προσβολής.
4) Σε 48 ώρες: Ενδυναμώνει η γεύση και η όσφρηση.
5) Σε 72 ώρες: Η αναπνοή αρχίζει να λειτουργεί ομαλότερα. Αυξάνεται η χωρητικότητα των πνευμόνων.
6) Από 2 εβδομάδες έως 3 μήνες: Η κυκλοφορία του αίματος βελτιώνεται. Το περπάτημα γίνεται ευκολότερο. Η λειτουργία των πνευμόνων αυξάνεται κατά 30%.
7) Από 1 έως 9 μήνες: σταματάει ο βήχας και η κούραση. Η αναπνοή διαρκεί περισσότερο. Αρχίζει η ανάπλαση του ενδοθηλίου των βρόγχων.
8) Μετά από 5 χρόνια: Ο θάνατος από καρκίνο του πνεύμονα στο μέσο καπνιστή (ένα πακέτο την ημέρα) μειώνεται (κατά 50%) από 137 ανά 100.000 σε 72 ανά 100.000.
9) Μετά από 10 χρόνια: Οι προκαρκινικές κυψέλες αντικαθίστανται. Οι πιθανότητες εμφάνισης άλλων καρκίνων στόματος, λάρυγγα, οισοφάγου) και κύστεων (νεφρών και παγκρέατος) μειώνονται.

Ελπίζω να σας έπεισα φίλοι καπνιστές και να πάρετε στα σοβαρά την απόφασή σας να δώσετε υγεία μα και ποιότητα στη ζωή σας!!

Η ανάρτησή μου αυτή είναι για σένα φίλε, που δεν μ' ακούς... και γελάς όταν σου λέω ότι πρέπει να κόψεις το κάπνισμα.... :)))
.

57 σχόλια:

Unknown είπε...

Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ότι ένα παιδάκι πέθανε από καρκίνο στον πνεύμονα, ή ένας ενήλικας που ποτέ δεν κάπνισε, πέθανε από την ίδια αρρώστια; Ένας φίλος στην Θεσσαλονίκη, πέθανε 61 ετών, δεν κάπνιζε, δεν έπινε και ήταν αδύνατος. Εδώ όλα γίνονται με υπερβολή και το κάπνιζμα είναι υπερβολικό.
Την καλημέρα μου και καλό μήνα να έχεις.

George είπε...

με άγχωσες πρωί πρωί. Μου φαίνεται θα πάω για τσιγάρο :)
Την καλημέρα μου

monahikoslikos είπε...

Πω, πω πολύ με άγχωσε βρε Μαριάννα...
με τις μπούρδες των γιατρών περί παθητικού καπνίσματος...

Πάντως επί ποτοαπαγόρευσης πολλοί έκαναν περιουσίες...
Για να δούμε τι θα γίνει τώρα με την τσιγαροαπαγόρευση.

Υ.Γ: Αν και το έκοψα πρόσφατα (για δικούς μου λόγους και όχι για τις ανοησίες των γιατρών) συνεχίζω αμετανόητα να υπερασπίζομαι το δικαίωμα των καπνιστών να καπνίζουν...

THANASIS MAKEDONAS είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ;

Meropi είπε...

Ax Μαριάνα μου,
μου πάτησες το κάλο της παθητικής καπνίστριας πρωί πρωί.

jf είπε...

Ό,τι και να λέμε, αν δεν πάθεις δε μαθαίνεις. Θα πρέπει να φτάσεις στο αμήν για να πάρεις απόφαση να το κόψεις.
Όμως έχεις δίκιο για το δικαίωμά σου ως παθητικός καπνιστής. Μεγάλο το πρόβλημα όταν τόχεις μέσα στο ίδιο σου το σπίτι.
Είμαι περίεργη τι μέτρα θα ληφθούν από 1ης Ιουλίου...

Καλό μήνα

Skouliki είπε...

μια προσπαθεια αξιζει να κανουμε ολοι

καλημερα/καλο μηνα

αντωνης είπε...

Ποιος ειναι αυτος που γελαει με τετοια θεματα;;;

Καλημερα!
:)

monahikoslikos είπε...

@Αντώνης:
Εγώ!!!

b|a|s|n\i/a είπε...

καπνίζω από είκοσι χρονών περίπου. σχετικά μεγάλος δηλαδή. δεν έχω σκεφτεί ποτέ σοβαρά να το κόψω. τώρα τελευταία το σκέφτομαι πιο σοβαρά. να το ελαττώσω ναι. κάτω από πακέτο.
είναι τεράστια κουβέντα. και όλα σχεδόν πλέον όσα κάνουμε, πίνουμε, τρώμε είναι επικίνδυνα (στην υπερβολή τους).
ο παππούς μου κάπνιζε πολύ και έφυγε στον ύπνο του γαλήνιος στα 96 του. ο αδελφός μου δεν κάπνιζε, δεν έπινε, δεν ξενυχτούσε και έφυγε ξαφνικά και πολύ νωρίς.
σαφώς υπέρ στο να μην καπνίζεις στο χώρο δουλειάς, σε υπηρεσίες, σε νοσοκομεία κλπ
η υπερβολή με ενοχλεί. και είναι τεράστια κουβέντα. :)
πολύ καλό σου μήνα!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα μαριανάκι. Ευτυχώς εγώ την γλύτωσα και δεν το έμαθα. Αλλά είναι μεγάλος μπελάς. Φαίνεται τόσο ανώδυνο ενώ δεν είναι. Και το να καπνίζεις και να σε σκοτώνει αλλά και το να το κόψεις, που θεωρούμε ευκολο οι μη καπνιστές, ενώ σίγουρα δεν είναι. Θέλει μεγάλη προσπάθεια. Βλέπεις οι περισσότεροι δεν αντιλαμβάνονται οτι κάνουν κακό σοτν ευατό τους. Και βέβαια άνθρωποι πεθαίνουν κι από άλλες αιτίες, αλλά αυτό τι σημαίνει, αποτελεί δικαιολογία;

Cosmos είπε...

Όλα σωστά ρε παιδιά σε σχέση με τα κακά που προκαλεί το τσιγάρο ακόμα και στους παθητικούς δηλαδή. Εντάξει, κάπου βέβαια καταλήγουν υπερβολικά!

Π.χ. όχι ότι δεν ισχύει το ότι μεταφέρεται μικροποσότητα νικοτίνης σε άσχετα σημεία και με διάφορους τρόπους αλλά είναι τόσο μικρή που σαφώς και δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργεί αρνητικά στην υγεία κανενός.
Αν θέλουμε να τα περνάμε όλα από το μικροσκόπιο, ας το κάνουμε αλλά τουλάχιστον για όλα!
Υπάρχουν πραγματικά, πολύ πιο επιβλαβείς ουσίες που μεταφέρονται με παρόμοιο τρόπο, που και σε ελάχιστες ποσότητες είναι ικανές να κάνουν μεγάλη ζημιά. Πόσο αποστειρωμένοι όμως μπορούμε να είμαστε πια;!

Μη τα ρίχνουμε τόσο εύκολα στο εύκολο "θύμα" τους καπνιστές και το κάπνισμα. Όχι τίποτ' άλλο, αλλά η τόσο μεγάλη υπερβολή κουράζει και λειτουργεί τελείως ανάποδα η προπαγάνδα!

Κακό είναι το κάπνισμα ανεξάρτητα αν κάποιον δεν τον πείραξε ποτέ. Όπως όμως και το ότι δεν καπνίζει κάποιος, πάλι δε σημαίνει ότι θα την έχει καθαρή.

Πληροφόρηση και όχι τρομοκρατία!

Laplace είπε...

μαριαννα καλημερα
πολυ καλη αναρτηση
πραγματικα το καπνισμα ΘΕΡΙΖΕΙ..
η θα σε θερισει απο καρκινο του πνευμονα ή θα σε θερισει καταπονώντας τον εαυτο σου κ βοηθωντας αλλες ασθενειες..

το νεο μετρο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ

δεν φανταζεσαι ποσο θυμωνω οταν ακουω ελληναραδες που λενε 'ΘΑ ΜΟΥ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ?'

ναι ρε μεγαλε,ΘΑ ΣΤΟ ΚΟΨΕΙ..

leondokardos είπε...

Καλημέρα και καλό μήν.
Όταν στα φοιτητικά μου χρόνια προσπάθησα να καπνίσω, το παράτησα γρήγορα γιατί δε μου άρεσε καθόλου. Εκτοτε δε ξανάβαλα τσιγάρο στο στόμα μου. Όταν όμως έκοψα τις αμυγδαλές μου στα 27 μου, ο χειρούργος μου είπε οτι αν κάπνιζα μέχρι 6 τσιγάρα τη μέρα,οι αμυγδαλές μου δε θα ήταν στη τραγική κατάσταση που τις βρήκε !!
Μαριάνα μου, νομίζω οτι, όπως σε όλα τα πράγματα, εαν κρατήσεις και το κάπνιοσμα σε ένα λογικό επίπεδο, στο μέτρο δηλαδη,δε θα έκανε τόσο μεγάλο κακό.

Adamantia είπε...

Ψυχραιμία παιδιά. Δεν χρειάζονται υστερίες και απαγορεύσεις και νόμοι αμερικάνικοι. Επειδή εχω το ίδιο θέμα ανάρτηση σήμερα αλλά απ'τη πλευρά του καπνιστή, πιστεύω ότι μια σωστή εκστρατεία και ενημέρωση θα έλυνε το πρόβλημα και όχι η υστερία και η περιθωριοποίηση.
Φιλιά Μαριανάκι!

NdN είπε...

Μαριάννα πολύ σωστά τα λες. Το κάπνισμα είναι μία από τις πιο βλαβερές συνήθεις και αναμφισβήτητα ευθύνεται για πολλές αρρώστιες.

Παρόλα αυτά, αν και το έκοψα πριν από περίπου ένα χρόνο, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα κάποιων να καπνίζουν. Οχι σε χώρους εργασίας, αλλά στον χώρο που χαλαρώνουν και ξεκουραζονται. Νομίζω πως ο καθένας μας πρέπει να εχει το δικαίωμα της επιλογής στα θέματα που τον ευχαριστούν.

Καλη σου μέρα Μαριάννα!

dinos είπε...

ο κοσμακης ξεκινησε πολεμο για το τσιγαρο,το κρατος μας ενημερωνει
οτι ειναι ευρωπαικη ντιρεκτιβα,
και το χρηματικο ωφελος του υποργειου υγειας 300.000.000 εκ.ευρω το χρονο,εκτος τα προστιμα
μου θα πεσουν βροχη.οι πλειοψηφια
των γιατρων λεει οτι πρεπει να το
κοψουν.και με ενα τσιγαρο στο στομα ζητουν φακελο.αλλοι προτεινουν τα φαρμακα της στερισης
να τα πληρωνουν τα ταμεια
τα μαγαζια θα ειναι αλλα για καπνιστες και αλλα για μη.
τελος κυκλοφορουν και τα ηλεκτρονικα made in china ,εγω καπνισα συνολικα 23 χρονια οταν
το σταματισα καταλαβα ποσο ευκολο
ηταν.στο μυαλο ειναι το προβλημα
ημουν ο πρωτος που ηχα δηλωσει οτι
δεν μπορω να το κοψω.
παντως προβλεπω πανιγυρια
καλη δυναμη σε ολους

Εφη είπε...

εγω παντως δεν μπορω να το κοψω.
σεβομαι και επιβραυεω αυτους που δεν καπνισαν ποτε στην ζωη τους.
στα παιδια μου λεω, οτι μαγκια ειναι να μην καπνιζετε. γιατι και γω καποτε προ Χριστου, απο μαγκια το αρχισα και τι καταλαβα; ριμαξα τα πνευμονια μου και την τσεπη μου.
γιαυτο λοιπον λεω, εσεις που δεν καπνιζετε, μπραβο σας. εμας ομως τα φουγαρα, ανεχθητε μας.
καλο απογευμα.

Γραφεας Πεζικου είπε...

Πέρασαν κιόλας 20 χρόνια από τη
μέρα που το έκοψα.Τα οφέλη τερά
στια.Θα συμπληρώσω κι εγώ με τη
σειρά μου ότι επι 12 ολόκληρα χρό
νια ως ΠΑΘΗΤΙΚΟΣ καπνιστής ΔΕΝ
κατάφερα να αποτοξινοθώ χωρίς να
το γνωρίζω.Οταν το συνειδητοποίη
σα μάλλον ήταν λίγο αργά.Όσοι
πιστοί προσέλθετε λοιπόν να
συγκρίνετε και τις διαφορές σε ΟΛΑ τα επίπεδα και τις δραστηριότητες της ζωής.Δικαίωμα μου λοιπόν να
απαιτώ σεβασμό στην υγεία μου,
όπως σέβομαι την υγεία των άλλων.Ευχαριστώ όσους το έκοψαν
και όσους προσπαθούν να απαλλαγούν από το" καρκίνο" του
τσιγάρου.Είναι τρομερά δύσκολο
να το κόψει κανείς,αλλά ΑΞΙΖΕΙ

Maria Tzirita είπε...

Ναι, το ξέρω φίλη μου, για μένα το έγραψες και πραγματικά με προβλημάτισες. Έχω πει ότι μόλις καταφέρω να χάσω τα κιλά που θέλω, το κόβω κι αυτό... Το είπα και θα το κάνω, μια απόφαση είναι κι όλα στο μυαλό μας και το δικό μου το μυαλό, έτσι και το βάλω πείσμα, έχει μεγάλη δύναμη! Σ'ευχαριστώ για την ανάρτηση Μαριάνα μου, φιλάκια πολλά!

Aristodimos είπε...

Θέληση για ζωή αν υπάρχει τοτε υπάρχει και η δύναμη για ν αντισταθουν οι καπνιστές σ αυτην την βλαβερή συνήθειά τους , σεβόμενοι παράλληλα και τους μη καπνιστές.

Πολυ επίκαιρη και χρήσιμη η ανάρτησή σου .

Μαριάννα μου σαφως και μπορεις ν αναδημοσιεύσεις οτι θέλεις... Χαρα και τιμή μου

Την αγάπη μου

Αρης

Άστρια είπε...

Επίσης περιέχει ναρκωτικές ουσίες και για τον λόγο αυτό το κόψιμό του δεν είναι τόσο απλή υπόθεση και υπάρχουν όλα αυτά τα συμπτώματα στέρησης.
Μία πολύ καλή ταινία για το τί περιέχουν ήταν "the insider"

Πολύ σημαντική βρίσκω την ανάρτησή σου Μαριάννα!
Σε φιλώ, καλό βράδυ:))

αθεόφοβος είπε...

Απολύτως σωστά τα στοιχεία που γραφεις αλλά βλέπεις ότι πολλοί είναι του δόγματος ου με πείσεις καν με πείσεις!
Πράγματι όπως γράφει το πρώτο σχόλιο μπορείς να κάνεις καρκίνο του πνεύμονος χωρίς να έχεις καπνίσει ποτέ σου.
Το 93% όμως των καρκίνων του πνέυμονος εμφανίζονται σε καπνιστές.
Για όσους δε αμφιβάλλουν για το τι μπάινει στα πνευμόνια τους ΜΌΝΟ με ΜΙΑ ΡΟΥΦΗΞΙΑ μπορούν να κάνουν μια απλή δοκιμασία.
Να φυσήξουν το καπνό μιας ρουφηξιάς σε ένα άσπρο μαντήλι.
Αν δεν θέλουν να ξαναχρησιμοποιήσουν το μαντήλι ας φυσσήξουν όλο το τσιγάρο!

Petros είπε...

Πολύ το βλέπω αυτό το «Δεν πειραζει τοσο πολύ». Ναι πειραζει και δεν είναι η νικοτινη μονο που πειράζει γι αυτό και επιτρεπονται τα υποκαταστατα νικοτινης. Ο ιδιος ο καπνος και όλα τα προσθετα κανουν εξισου μεγαλη ζημιά. Δεν περιμενα ότι ως καπνιστης θα ημουν υπερ ενός αντικαπνιστικου νόμου αλλα κάθε μερα που περναει γινομαι ολο και πιο πολύ υπερμαχος. Δεν υπαρχει καμια απαγορευση καπνισματος, μόνο περιορισμος σε καποιους χωρους για να μην ενοχλουμε τον διπλανο μας. Γιατι να μην υποστηριχθει αυτό και από ολους τους καπνιστές?

monahikoslikos είπε...

βρε ουστ που μόλις σας βαρέσουν το ντέφι χορεύετε σαν τις αρκούδες...
Κρίμα αγαπητέ @Πέτρος είπαμε να το κόψουμε το ρημάδι αλλά όχι και να γλύφουμε εκεί που φτύναμε χτες.

admin είπε...

ο τίτλος και μόνο τα λέει όλα!! έχουμε και εμείς οι μη καπνιστές δικαίωμα στην ζωή.. γιατί να αναπνέουμε τον θάνατο των άλλων??

Aνεμος είπε...

Λοιπόν, τι λέτε; Θα το κόψουμε ή θα μας κόψει;επ[ειδη το αφιερώνεις σε εμένα απαντώ με ένα άρθρο του Γιώργου Σκούρτη
http://www.zougla.gr/news.php?id=43565

marianaonice είπε...

@mariana μου

Βλέπω κι εσύ το ξενυχτάς τελευταία!!
Κι εγώ νομίζω ότι η υπερβολή βλάπτει!
Παν μέτρο άριστο!!

@George

Δεν το ήθελα!! Για καλό το έκανα!!
Καλό βράδυ!

@Μοναχικέ μου Λύκε

Δίκιο έχεις κι εσύ από τη μεριά σου!
Βεβαίως και οι καπνιστές έχουν δικαίωμα να καπνίζουν, αλλά και οι μη καπνιστές να αναπνέουν! Μια χαρά μπορούν να συνυπάρξουν και οι δύο εφόσον σέβεται ο ένας τον άλλο!!

Aνεμος είπε...

Ήρθε η στιγμή να δώσεις το λόγο σου. Όχι άλλες ψεύτικες υποσχέσεις, όχι άλλα τσιγάρα... στα κρυφά, όχι άλλα λόγια του αέρα...

Διάβασε φωναχτά τον παρακάτω όρκο. Πέταξε και το τελευταίο πακέτο στα σκουπίδια. Πάρε βαθιά ανάσα. Χμμμ, οξυγόνο!

* Ορκίζομαι να μην ξανακαπνίσω
* Να μην κάνω άλλο ένα «μισό τσιγάρο»
* Να μην κάνω «μια τελευταία τζούρα»
* Να μην λεω πως το έκοψα και να κάνω τράκες
* Να μην ζητάω να φυσάνε τον καπνό στη μούρη μου επειδή μου ‘χει λείψει
* Να μη δακρύζω από νοσταλγία όταν βλέπω καπνιστές
* Να μην αντικαταστήσω το τσιγάρο με τα νύχια μου
* Να μην τρελάνω τους γύρω μου από τα νεύρα μου
* Να μην ξαναλαχανιάσω ανεβαίνοντας τα 4 σκαλάκια της εισόδου μου
* Να μην ξαναμπερδέψω το στόμα μου με τασάκι
* Να μην ξαναπάθω πνευμονία επειδή χρειάζεται να βγω στο μπαλκόνι για να καπνίσω Να μην ξανακάνω κήρυγμα στα παιδιά μου για τα κακά του καπνίσματος με ένα τσιγάρο στο χέρι
* Να μην ξαναπερπατήσω 2 χιλιόμετρα για να βρω ανοιχτό περίπτερο μες τη νύχτα
* Να μην ξαναπώ «πρώτη φορά μου συμβαίνει» για να δικαιολογήσω τις θλιβερές σεξουαλικές επιδόσεις μου
* Και τέλος ορκίζομαι να μην ξαναβάλω φωτιά στο στρώμα μου

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Επειδή αυτή τη βδομάδα περνάω μια "κρίση πολιτικοποίησης", θα θέσω και μια άλλη διάσταση του καπνίσματος: το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που δαπανούμε για την αγορά τσιγάρων καταλήγει στα δημόσια ταμεία (δηλ. χρηματοδοτεί την κρατική-κομματική) διαφθορά) μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης.
Κόβουμε, λοιπόν, το τσιγαράκι, κόβουμε και την όρεξη στα λαμόγια που μας κυβερνούν...
χαχα

Λυγερή Βασιλείου είπε...

Αυτό το παθητικό κάπνισμα στο οποίο με υποχεώνουν οι καπνιστές το θεωρώ
εγκληματική έκθεση της ζωής μου εν κινδύνω από κάποιους ανεύθυνους..
Καλή σου μέρα αγαπημένη μας

patsiouri είπε...

Mαριανάκι μου σου αντιγράφω την απάντησή μου στο Laplace για να μην την ξαναγράφω...


Ηρθε και η φανατική καπνίστρια να καταθέσει την άποψή της:

Εννοείται ότι συμφωνώ εκατό τοις εκατό με τα μέτρα τα οποία ούτως η άλλως σεβόμουν ανέκαθεν, για παράδειγμα αυτή η τρισμέγιστη μαλακία του να καπνίζει κάποιος μπροστά σε παιδιά, έγκυο ή σε δημόσιο χώρο απορώ γιατί τόσο καιρό δεν τιμωρούνταν με ισόβια!
Όποιος θέλει, σπιτάκι του ή στο ύπαιθρο, δεν είναι δα και τόσο δύσκολο, για όνομα...

Μόνο που θα συμφωνήσω και με τη suspiria.
Τα ίδια μέτρα ακριβώς θέλω για τη μαλάκω στη γειτονιά μου που πετάει όοοολα της τα σκουπίδια στον κάδο ανακύλωσης ενώ εμένα μου βγαίνει η Παναγία να τα ξεχωρίζω, για όποιον νοθεύει με δηλητήρια το φαγητό και (κυρίως) το ποτό μου, για τα μαλακισμένα που μου σπάνε τ'αρχίδια με τις πειραγμένες εξατμίσεις τους πρωί-μεσημέρι-νύχτα και τα εργοστάσια που μολύνουν τον αέρα που αναπνέω.

Γιατί για να τ'αντέξω όοοολα αυτά, μάλλον χλωμό το κόβω να κόψω εντελώς το τσιγάρο!!

patsiouri είπε...

Ουφ...κι'εγώ θέλω τσιγάρο τώρα!!!

patsiouri είπε...

Και εντάξει ρε παιδιά, μπορεί να γίνει έξω αυτό που γίνεται και στα περισσότερα σπίτια που ξέρω όπου ο σύζυγος καπνίζει μόνο...στη βεράντα!!!
Σιγά το δύσκολο!
Αν κάνει τρελό κρύο, υπάρχουν και οι απορροφητήρες!
Και ο εξαερισμός αγαπητοί μαγαζάτορες...

marianaonice είπε...

@Θανάση
Αρκεί να το θέλεις και θα τα καταφέρεις!

@Μερόπη μου
Άσε αυτό τον κάλο κι εγώ τον έχω!! Χαχαχα!!

@JamanFou μου
Κι εγώ είμαι περίεργη πώς θα μας επιβάλουν αυτό το μέτρο!
Πάντως πιστεύω ότι και οι δύο πλευρές καπνιστές και μη έχουν τα δίκια τους!
Απλά πρέπει ο ένας να σέβεται τον άλλο, για να συμβιώνουν αρμονικά/1

marianaonice είπε...

@Skouliki μου
Ναι σίγουρα αξίζει!
Καλό βράδυ!

@Αντώνη μου
Έλα ντε!! Γελάνε με τέτοια θέματα?
Πάντως καρφώθηκε μόνος του…
Χαχαχαχαχα!!

@monahikoslikos
Λύκε μου, τώρα που το έκοψες γελάς έεεε???

marianaonice είπε...

@b|a|s|n\i/a
Συμφωνώ ότι είναι θέμα συγκυριών καμιά φορά να μη πάθει κάποιος που καπνίζει
τίποτε και να πάθει κάποιος που δεν κάνει καμία κατάχρηση στη ζωή του.
Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι καπνιστές δεν κινδυνεύουν περισσότερο! Ο παππούς σου σίγουρα ήταν από τις εξαιρέσεις!
Υπάρχουν κι αυτές!!

@Freedula μου
Μπράβο!!! Είδες που σου λέω μοιάζουμε εμείς οι δυό??
Κι εγώ δεν το έμαθα στη ζωή μου, ίσως γιατί με ενοχλούσε
Γενικά ο καπνός! Καμιά φορά που το επιχείρησα έκαψα μάτια, πνίγηκα, άσε χάλια
Μαύρα! Οπότε λέω: Που πας βρε Καραμήτροοοο??
Χαχαχα!!

@Cosmos
Καλώς ήλθες από τα μέρη μου!!
Σαφώς και οι υπερβολές ποτέ δεν ωφελούν!
Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να μας πιάνει υστερία, αλλά το αναμφισβήτητο
είναι ότι το τσιγάρο βλάπτει! Θα μου πεις τόσα άλλα βλάπτουν! Εντάξει!
Αλλά τα άλλα ίσως δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε! Το τσιγάρο όμως μπορούμε!
Δεν μας είναι απαραίτητο!!

marianaonice είπε...

@Laplace μου
Καλημέρα τώρα πια…
Μ’ αρέσεις!! Ο λόγος κοφτός, σταράτος και
αληθινός!!! Έτσι ακριβώς!!
Ναι θα στο κόψει!!!

@Λεοντόκαρδε
Καλημέρα και σε σένα, τώρα έτσι κι αλλιώς χαράματα είναι…
Δεν μου κάνει εντύπωση ότι ίσως λίγα τσιγάρα μπορεί και να κάνουν κάποιο καλό στον οργανισμό μας! Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν κάνουν και κακό!!
Και το κακό ίσως είναι πολύ μεγαλύτερο!!

@Αδαμαντία μου
Έχεις απόλυτο δίκιο! Όχι υστερίες!!
Αχ δεν πρόλαβα να περάσω να δω την αντίθετη όψη
του νομίσματος! Θα περάσω όμως, έστω και καθυστερημένα!!
Φιλιά καλό ξημέρωμα Άντα μου!!

marianaonice είπε...

@NdN
Νίκο μου μπράβο σου που το έκοψες!
Έχεις δίκιο ότι κι οι καπνιστές έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν την
αδυναμία τους αυτή!
Απλά η ανάρτησή μου είχε σκοπό να ενημερώσει και να επισημάνει τους κινδύνους!
Η επιλογή όμως σαφώς και ανήκει στον καθένα μας, πώς θέλουμε να ζήσουμε τη ζωή μας!

@THE LONELY SKIPPER
Ξέρω πολλούς καπνιστές επί σειρά ετών που όταν ο γιατρός του είπε τέρμα ή είδαν κάτι που οι ίδιοι το θεώρησαν άσχημο και επικίνδυνο το έκοψαν μαχαίρι!!
Και σήμερα λένε ότι απορούν γιατί άλλοι το θεωρούν δύσκολο!

@Εφη μου
Είπαμε ο καθένας κάνει τις επιλογές του στη ζωή του!
Πολλοί άνθρωποι σαν εσένα! Καλά κάνεις και το λες στα παιδιά σου!
Ελπίζω να παραδειγματιστούν από την ανάποδη με το δικό σου πρόβλημα.
Και βέβαια σας ανεχόμαστε και σας αγαπάμε…
Όλοι μας έχουμε αδυναμίες στη ζωή μας, και αυτό μας κάνει ανθρώπινους και αληθινούς…

marianaonice είπε...

@Απόμαχε
Κι εσύ ένας από αυτούς που το έκοψε! Και βλέπω ότι δεν το μετάνοιωσες!
Μακάρι να σε ακολουθήσουν κι άλλοι!! Τίποτε δεν είναι δύσκολο αν το αποφασίσουμε!!
Και σίγουρα αξίζει!!

@Maria Tzirita
Μαρία μου, και για σένα και για όλους τους φίλους μου το έγραψα αυτό το ποστάκι!
Και μακάρι κάτι να σας είπα και κάπου να βοήθησα στην απόφασή σας να το κόψετε όταν εσείς θα είστε έτοιμοι και θα το θέλετε φυσικά!
Φιλάκια φίλη μου!!

@ Άρη μου
Σωστά τα λες! Θέληση για ζωή να υπάρχει!
Και σεβασμός της μίας πλευράς προς την άλλη!!
Τα άλλα έπονται!
Το δημοσίευσα Άρη μου το ποστάκι σου σ’ ευχαριστώ!!

marianaonice είπε...

@Petros
Καλώς ήλθες!!
Μπράβο σου! Να και ένας καπνιστής που μιλάει υπέρ των
Παθητικών καπνιστών και υποστηρίζει την ανάγκη του αντικαπνιστικού νόμου!

@Μοναχικέ μου Λύκε
Μη τον μαλώνεις καλέεε!!
Βρέθηκε ένας καπνιστής να πει ότι σέβεται και τους αντικαπνιστές και θα τον δείρουμε??
Χαχαχαχα!!
Άλλωστε εσύ το έκοψες τώρα! Είσαι με τη δική μας πλευρά!!! Χαχαχαχα!!



@TreloKouneli Rules
Σωστά αλλά είπαμε ο ένας πρέπει να σέβεται τον άλλο!
Και τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα!

marianaonice είπε...

@Άνεμε
Αν δεν το κόψετε μπορεί και να σας κόψει!
Και μη γελάς πάλι… σε βλέπωωω…
Όσο για το άρθρο του Σκούρτη εγώ τι να το κάνω?
Εσύ να το διαβάσεις!!!
Αλλά και να το εφαρμόσεις!!!
Χαχαχα!!
Ααα και κορόϊδευε εσύ με όρκους και υποσχέσεις!!
Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά!!

@Ασκαρδαμυκτί μου
Πολύ ωραία η οπτική πολιτική γωνία που το έθεσες το θέμα!
Είναι λοιπόν άλλος ένας λόγος αυτός για να το κόψουμε!!
Και μάλιστα σπουδαίος!!

@Λυγερή μου
Όντως είναι εγκληματική έκθεση σε κίνδυνο της ζωής μας το παθητικό κάπνισμα
Αλλά ας μη τα βάλουμε με τους καπνιστές! Ίσως δεν φταίνε κι αυτοί! Θύματα της εξάρτησής τους είναι!
Καλό ξημέρωμα αγαπημένη μου αγωνίστρια της ζωής!!

marianaonice είπε...

@patsiouri μου
Γι άλλη μια φορά σου βγάζω το καπέλλο για την τόσο σωστή σου άποψη και τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα, χωρίς να αισθάνεσαι ότι ο κόσμος αρχίζει και τελειώνει στο πετσί σου!
Σέβεσαι τους συνανθρώπους σου και τοποθετείς τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση!
Σε συγχαίρωωω!!! Και σαφώς κι εγώ μούρχεται να πνίξω όποια πετάει τα σκουπίδια της όλα στον κάδο ανακύκλωσης!! Κι όλα τα σπαστικά και φασιστικά που περιγράφεις που μου επιβάλλουν όλοι αυτοί οι ανεγκέφαλοι και εγκληματικά αδιάφοροι τενεκέδες!
Ξέρεις ο πατέρας μου έκοψε το τσιγάρο γιατί βαρέθηκε να βγαίνει στη βεράντα για να καπνίσει κάθε φορά που η μαμά μου κι εγώ του το ζητούσαμε!! Χαχαχα!! Όμως καλό του κάναμε!! Είναι τώρα 81 ετών και είναι μια χαρά στην υγεία του, σε σχέση με την ηλικία του!!
Πάντως καλά λες, αν θέλει κάποιος να μην ενοχλεί υπάρχει τρόπος και το τσιγαράκι του να απολαύσει και τον άλλο να μην τον καπελώσει!!
Ούφ… κι εγώ θα ανάψω τσιγάρο έτσι που πάει εδώ μέσα!! Χαχαχα!!!
Φιλιά και καλό ξημέρωμαα!!!

marianaonice είπε...

@Άστριά μου
Παρολίγο να σας ξεχάσω με τον @αθεόφοβο...
Χαίρομαι που συμφωνείς με την ανάρτησή μου!
Μακάρι να την πάρουν στα σοβαρά αυτοί που πρέπει...

@Αθεόφοβε
Εσύ ως γιατρός έχεις μεγαλύτερη γνώση και σίγουρα η γνώμη σου μετράει διπλά εδώ μέσα!!

Καλό ξημέρωμα!

. είπε...

Ζηλεύω όσους δε καπνίζουν!
Ζηλεύω όσους κατάφεραν να το κόψουν!
Ζηλεύω τα σπίτια που μπαίνεις μέσα και δε σε καλωσορίζει η βρώμα της τσιγαρίλας.
Μα δεν έχω τη δύναμη να το παλέψω. Είναι πιο δυνατό από μένα. Προσπάθησα...όχι ότι δε προσπάθησα. Πολλές φορές! Αλλά δεν...
Με σκοτώνει το ξέρω.Το νοιώθω κάθε μέρα και περισσότερο.
Αλλά δε μπορώ σου λέω...δε μπορώ χωρίς αυτό!
Φιλί!

Yannis Kapnidis είπε...

Κατ'αρχήν να σου πώ ότι οι δικαιολογίες στην 3η και 4η παράγραφο με άφησαν με ανοιχτό το στόμα!!!!!

Η αίσθηση του καθαρού αέρα και της ζωής χωρίς καμία εξάρτηση νομίζω ότι δεν ανταλάσσεται με τίποτα.

Ελπίζω η νέα νομοθεσία να προκαλέσει μείωση της κατανάλωσης των προϊόντων καπνού, όπως και στις υπόλοιπες χώρες.

Υ.Γ.: @---Ανασαιμιά: Κι εγώ σου λέω ότι μπορείς. Μπορείς και μάλιστα θα είσαι και πολύ καλύτερα!

marianaonice είπε...

@Ανασαιμιά μου!!!
Mην απολογείσαι καλή μου...
Όλοι έχουμε τις αδυναμίες μας!
Μόνο προσπάθησε εσύ να είσαι καλά!
Κι αν είσαι καλά με το τσιγαράκι σου, τότε ναι μη το κόψεις!!
Αλλά λίγο να το ελαττώσεις μπορείς!!...
Λιγάκι για να νοιώσεις καλύτερα...
και να μειώσεις τους κινδύνους!
Δεν κάνω τον τιμητή κανενός και ξέρω ότι σ' αυτή τη ρημάδα τη ζωή μας, λίγα πράγματα έμειναν που μας κάνουν να ξεφορτώνουμε τα βάρη που μας φόρτωσαν...
Κι ένα τσιγαράκι με ένα καφεδάκι σε μια όμορφη γωνιά είτε μόνοι είτε με τους αγαπημένους μας... ίσως δεν αλλάζεται με όλη την ...υγεία και ασφάλεια του κόσμου!!!
Σε νοιώθω... αφού κι εγώ τώρα ένοιωσα μια ενδόμυχη ανάγκη να έκανα ένα ...τσιγάρο εκεί νοερά μαζί σου...
:)))

@Hellenic Potion
"...Η αίσθηση του καθαρού αέρα και της ζωής χωρίς καμία εξάρτηση νομίζω ότι δεν ανταλάσσεται με τίποτα...".
Λες?? Μπορεί και νάχεις δίκιο!
Όμως ... οι καπνιστές ίσως έχουν άλλη άποψη! τι να πω??

monahikoslikos είπε...

Hellenic Potion:
Πως θα έβλεπες την επαναφορά της θανατικής ποινής για τους καπνιστές?
Νομίζω πως θα είναι το πιο αποτελεσματικό μέτρο για την προστασία της υγείας των άκαπνων και ξενέρωτων....

marianaonice είπε...

@Μοναχικέ μου Λύκε
Πολύ οργισμένο σε @βλέπω!!
χαχαχαχα!!!
Αχ έχεις κι εσύ τα δίκια σου!
Τι μας άφησαν άραγε, για να ξεδίδει ο νους από τη σκοτεινιά που μας επέβαλαν??
Μου φαίνεται ότι έτσι όπως πάει, αντί να πείσω τους καπνιστές να το κόψουν, σε λίγο μάλλον θα το ...αρχίσω και εγώ!!!
:)))))))

αντωνης είπε...

Να κερασω το πρωτο;;;
:)))

marianaonice είπε...

@Αντώνη
Μη το λες γι' αστείο!
Αν γινόταν να το κέρναγες τούτη τη στιγμή μπορεί και να το κάπνιζα...
Και δεν υπάρχει τσιγάρο, ούτε για δείγμα σ' αυτό το σπίτι γμτ!!
...:)

monahikoslikos είπε...

Κάθε τι το υστερικό με εξοργίζει και με τρομάζει.
Και νομίζω ότι η υστερία για την καπνοαπαγόρευση όσο πλησιάζει ώρα θα κορυφώνεται.
Και σε τελευταία ανάλυση αν κάνει τόσο κακό κι αν όλοι αυτοί οι αλήτες ενδιαφέρονται για το καλό μας γιατί δεν απαγπρεύουν την παραγωγή και την πώληση προϊόντων καπνού?
Έχουν τέτοια να το κάνουν? Δεν έχουν... απλά να μας βάλουν στα καλούπια τους θέλουν να χορεύουμε όπως μας προστάζουν κι αύριο ίσως να μας σέρνουν και στις γειτονιές να κάνουμε νούμερα σαν τις αρκούδες..
Πως καπνίζει ο γέρος για να μην τον δει η γριά του..

marianaonice είπε...

@Μοναχικέ Λύκε
Δεν μπορώ να πω ότι έχεις άδικο!!
Σωστά! γιατί δεν απαγορεύουν την παραγωγή και πώληση καπνού??
Μα δεν τους νοιάζει η δική μας υγεία!
Απλά θέλουν και την πίττα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο!
Δηλαδή και να υπάρχουν οι καπνιστές γιατί αποδίδουν οικονομικά αλλά και να μη δυσαρεστούνται οι αντικαπνιστές γιατί κι αυτοί ψηφίζουν!!!
Στο τέλος θα ...σκοτωθούμε μεταξύ μας!!
Χαχαχα!!!
Τι να πω πια??

Spitogata είπε...

Πρέπει, πρέπει Μαριάννα μου.
Σωστά τα λες.
Μια σωστή απόφαση ζωής είναι,
αλλά άντε να την πάρεις!

Ανήκω στους καπνιστές και το μόνο που έχω καταφέρει είναι να καπνίζω μέχρι 10 την ημέρα και τα πιο ελαφριά που υπάρχουν.

Την οριστική διακοπή δυστυχώς δεν την έχω πετύχει ακόμα.

Φιλάκια πολλά και πάντα να μας λες τα σωστά.

marianaonice είπε...

@spitogata μου
Ναι πρέπει!!
Όμως αν καπνίζεις μόνο 10 την ημέρα κι αυτά ελαφριά... δεν νομίζω ότι έχεις σοβαρό πρόβλημα!!
Στο κάτω κάτω, ας μην είμαστε υπερβολικοί!
Τόσα άλλα πράγματα μας βλάπτουν!!
Ένα τσιγαράκι αραιά και που, ίσως κάνει τη ζωή μας ελαφρύτερη...
Φιλιά!!
:)))))

Heliotypon είπε...

Τι να πω εγώ; Τα είπες όλα και θαυμάσια. Κάποτε η ανθρωπότητα (αν δεν αυτοκτονήσει) θα κοιττά πίσω της και θα λέει: "Κάποια εποχή οι άνθρωποι ρούφαγαν καπνό" και θα γελάνε με την ανοησία των άθλιων προγόνων τους...

marianaonice είπε...

@Heliotypon
Νομίζω ότι οι άνθρωποι πάντα κάτι κάπνιζαν από καταβολής κόσμου!!
Μέχρι και η Πυθία κάπνιζε φύλλα δάφνης!!! χαχαχαχα!!!
Οπότε μάλλον και οι απόγονοί μας δεν θα απορούν με τη δική μας ...βλακεία!!
Γιατί απλούστατα θα είναι και δική τους βλακεία!! Απλά τότε μπορεί να καπνίζουν κάτι άλλο πιο εξελιγμένο!! χαχαχα!!!

Όταν κοιτάς από ψηλά την ανατολή !!