Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

Μία δικαστική απόφαση με οικολογικές ευαισθησίες...

Στην προσωρινή απαγόρευση του κυνηγιού, του οποίου η περίοδος λήγει κανονικά στις 28 Φεβρουαρίου 2010, προχώρησε το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το Ε΄Τμήμα του ΣτΕ έκανε δεκτή την αίτηση της Ζωοφιλικής Οικολογικής Ένωσης Ελλάδος και ανέστειλε την από 4.8.2009 απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης με την οποία καθορίζεται η κυνηγητική περίοδος, από 20.8.2009 έως 28.2.2010. Έτσι η απαγόρευση του κυνηγιού θα ισχύσει τουλάχιστον έως την έκδοση της οριστικής απόφασης επί της κυρίας αίτησης της Ένωσης που ζητεί την ακύρωση της υπουργικής απόφασης.

Η αναστολή στηρίζεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος που προβλέπει την υποχρέωση προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, στο οποίο περιλαμβάνεται και η υποχρέωση προστασίας της άγριας πανίδας. Δεδομένου ότι, όπως έκριναν οι σύμβουλοι Επικρατείας, η υπουργική απόφαση δεν εκδόθηκε βάσει έγκυρης και επίκαιρης συνολικής επιστημονικής μελέτης ως προς το κίνδυνο αφανισμού ή μείωσης του πληθυσμού των θηρευσίμων ειδών, πιθανολογείται ότι θα επέλθει βλάβη στην άγρια πανίδα, λόγω σημαντικής μείωσης των πληθυσμών της, η οποία δεν θα μπορεί να επανορθωθεί αν τελικά γίνει δεκτή η κύρια προσφυγή της Ζωοφιλικής Οικολογικής Ένωσης Ελλάδος και ακυρωθεί.

Στην απόφαση του ΣτΕ τονίζεται ιδιαίτερα το γεγονός ότι με την υπουργική απόφαση δεν επιβάλλεται απαγόρευση κυνηγιού στο σύνολο των εκτάσεων που καταστραφήκαν από τις πυρκαγιές, ούτε λαμβάνονται μέριμνα για την προστασία των ειδών που διαβιούσαν σε καμένες εκτάσεις.


Ναι είναι μία απόφαση που συμπλέει με την κοινή λογική και με την υποχρέωση διάσωσης των υπό αφανισμό ζωϊκών ειδών της χώρας μας, αφού στη σημερινή εποχή φαντάζει τραγικό να επιδίδεται κάποιος στη δολοφονία άγριων ζώων, μόνο και μόνο από χόμπυ και όχι από την ανάγκη επιβίωσης, που κάποτε επέβαλε το κυνήγι τους, από τον άνθρωπο!!

23 σχόλια:

Βάσσια είπε...

Λοιπόν, προσωπικά με βρίσκει σύμφωνη, για πολλούς λόγους, κι όχι μόνο για το ότι σκοτώνουν πουλιά, λαγούς και άλλα θηράματα.

Η πόλη μου έχει πολλούς κυνηγούς, μα πολλούς.
Έχουμε κάνει αμέτρητες συζητήσεις αλλά άκρη και συμφωνία σε ελάχιστα έχουμε βρει.

Έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο να εξηγούν γιατί δεν κάνουν κάτι επιβλαβές ως προς τη φύση.

Άποψή μου, μπορούμε χωρίς κυνηγούς, χωρίς την πανίδα και τη χλωρίδα δεν μπορούμε. Άλλωστε η φύση -εκτός σπάνιων περιπτώσεων- φροντίζει για τη μείωση του πληθυσμού των ζώων.

Καλησπέρα
:-)

Κούκος είπε...

Kαι άλλες φορές έχει "καταργηθεί" το κυνήγι δικαστικώς αλλά οι εκάστοτε υπουργοί το ξεπερνούσαν εκδίδοντας νέες αποφάσεις. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον η αντίδραση της κυρίας Μπιρμπίλη.

Ακτιβιστής είπε...

Σωστή η απόφαση. Διαβάστε αν θέλετε την διαμαρτυρία των "οικολόγων" κυνηγών και τις πιέσεις που ασκούν στην πολιτική ηγεσία της χώρας για την άρση της απόφασης: "Οι κυνηγοί νιώθουν ....... κυνηγημένοι" http://activistis.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3312:2009-12-14-10-00-06&catid=65:2009-02-13-09-07-11&Itemid=93

αθεόφοβος είπε...

Έπιτέλους!

Maria Tzirita είπε...

Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να απαγορευτεί εντελώς! Μα είναι χόμπυ αυτό, σε ρωτώ! Μου σηκώνεται η τρίχα και μόνο που το σκέφτομαι!
Φιλιά Μαριαννάκι μου!

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι η προσωρινή απαγόρευση του κυνηγιού να γινόταν οριστική. Ας μην τρέφομαι όμως αυταπάτες, γιατί γύρω από το ¨οικολογικό¨ αυτό σπορ ζουν και κινούνται χιλιάδες επιχειρήσεις.
Άσε δηλαδή που οι κυνηγοί είναι πολλοί-και ψηφίζουν κιόλας…

thumbelina είπε...

Πολύ σωστή απόφαση να δούμε όμως αν θα τη σεβαστούν..
δεν μπορώ να καταλάβω τι χαρά νιώθουν όλοι όσοι επιδίδονται σ' αυτό το βαρβαρο χομπι, πως μπορούν και σκοτώνουν αθώα πλάσματα μόνο για το κέφι τους, για να μην αναφερθώ στα τόσα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια του κυνηγιού.
φιλιά, καλό βράδυ!

marianaonice είπε...

@Βάσσια μου
Πράγματι είναι πολλοί οι λόγοι που δεν πρέπει να υπάρχει αυτό το καταστροφικό και βάρβαρο σπορ!
Σίγουρα χωρίς τους κυνηγούς η ανθρωπότητα δεν θα χαθεί, αντίθετα χωρίς την πανίδα είμαστε καταδικασμένοι! Γιατί τα ζώα ζουν χωρίς εμάς! Εμείς όχι όμως, χωρίς αυτά!

@Κούκε μου
πράγματι κι εγώ έχω ενδιαφέρον να δω την αντίδραση της κας Μπιρμπίλη.

@ivan
Καλώς μου ήλθες!
Σωστή η απόφαση, αναντίρρητα!!
είναι ανέκδοτο να αισθάνονται διωκόμενοι και κυνηγημένοι οι κυνηγοί.....

marianaonice είπε...

@αθεόφοβε
Επιτέλους δεν θα πει τίποτε!!

@Maria Tzirita
Μαρία μου, συμφωνώ μαζί σου.
Για να δούμε τι θα πει η οριστική απόφαση του ΣτΕ στην αίτηση της Φιλοζωϊκής Οικολογικής αυτής οργάνωσης?

@syneas
Φοβάμαι ότι έχεις δίκιο!
Είναι πολλά τα λεφτά...
:)

marianaonice είπε...

@thumbelina μου
Πολύ εύστοχη η επισήμανσή σου ότι με το κυνήγι εκτός από τα αθώα ζωντανά έχουμε και ανθρώπινες απώλειες, αφού από τη μανία τους πυροβολούνται μεταξύ τους!
Τι να πω?

Καλό βραδάκι @φίλοι μου.
:))

logia είπε...

έ! πού και πού συμβαίνει και κάτι καλό...

VAD είπε...

To κυνήγι αναπτύχθηκε πολύ μετά τον εμφύλιο όταν δημιουργήθηκαν τα ΤΕΑ,οι ΄εφεδροι με τα όπλα που τους μοίρασαν οι νικητές του εμφυλίου δήθεν για την ασφάλεια της υπαίθρου βαράγανε κι όποιον πάρει ο χάρος,καιρός ειναι να περιοριστεί το "σπορ",αντε,παρατράβηξε,μου το παιζουν και οικολόγοι...

Meropi είπε...

Να πω την αλήθεια ποτέ δεν κατάλαβα τη χρησιμότητα του κυνηγιού τη σημερινή εποχή που δεν χρειάζεται για το κρέας μας να κυνηγήσουμε θηράματα. Κατάλοιπο μιας παλαιοτάτης εποχής? Ναι. Γιατί όμως το συντηρούν?

Ανώνυμος είπε...

Εγω πιστευω πως το κυνηγι εχει επιβιωσει γιατι καποιοι νομιζουν πως παιρνοντας ενα οπλο και σκοτωνοντας για πλακα καποιο ζωο (ειτε σε περιοδο που "επιτρεπεται" ειτε οχι) επιβεβαιωνει τον ανδρισμο του. Δε μπορω να σκοτωνονται ολα αυτα τα ζωα οχι γιατι πειναμε αλλα γιατι δεν εχουμε καποιο σοβαροτερο πραγμα να ασχοληθουμε (και φυσιικα να το μοσχοπουλησουμε μετα).Χομπυ το οποιο προκαλει βλαβες σε αλλους οργανισμους μονο χομπυ δεν ειναι. Ας γινουν και συλλεκτες γραμματοσημων αν βαριουνται, ας παρουν κανα βιβλιο να διαβασουν να μορφωθουν λιγακι. Μακαρι να μπορουσε να καταργηθει τελειως η εστω να περιοριστει σε εναν ελαχιστο αριθμο θηραματων για οσους ειλικρινα δε μπορουν να φανταστουν τη ζωη τους χωρις ορτυκια και ολα αυτα τα καημενα πλασματα..

Άστρια είπε...

Μαριάννα μου, η τελευταία σου παράγραφος τα λέει όλα!!!

πάντα οι αναρτήσεις σου με ευαισθησία!
Σε φιλώ, καλό βραδάκι:)

phlou...flis είπε...

Εξαιρετική η απόφαση. Μου φαίνεται πως οι κυνηγοί ζήτησαν και την απαγόρευση του ψαρέματος; Αναρωτιέμαι, αν ναι, τί θα γίνει τώρα;

Aνεμος είπε...

κοιτάξτε και τι κόλπο είχαν σκαρφιστεί για να το συνεχίζουν
μιλάμε για απίστευτη επινόηση
http://anemos5.blogspot.com/2008/08/blog-post_30.html

Ανώνυμος είπε...

Μαριάννα μου πολύ χάρηκα με την απαγόρευση του κυνηγιού!!! Μαύρα μαντάτα για τον ξάδελφο Γρηγόρη!! Αλλά τί να κάνουμε κάποιος πρέπει να προστατέψει και τα ανήμπορα ζωάκια και πουλάκια!!
Ζωή=προσφορά

marianaonice είπε...

@logia μου
Κάτι είναι κι αυτό, αρκεί να διαρκέσει...

@VAD μου
ενδιαφέροντα αυτά που μας λες... εγώ δεν τα ήξερα πάντως.
Έλα μου ντε το παίζουν και οικολόγοι!

@Μερόπη μου
Το συντηρούν για να κινείται το χρήμα!
Και είναι και κάμποσοι ψηφοφόροι οι κυνηγοί! αν τους δυσαρεστήσουν θα έχουν πολιτικό κόστος!

marianaonice είπε...

@Ανώνυμε
Συμφωνούμε απόλυτα!

@Άστρια μου
Οι ευαίσθητοι άνθρωποι πάντα αντιλαμβάνονται την ...ευαισθησία...
Σ' ευχαριστώ καλή μου!
Καλό βράδυ!

@phlou...flis μου
Να μη πω ότι και στο ψάρεμα πρέπει να μπουν κάποια όρια!
Αλλά έλεος! Το ψάρεμα δεν μπορεί να απαγορευτεί αφού το ψάρι είναι απαραίτητη τροφή του ανθρώπου και δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να το προμηθευτεί.

marianaonice είπε...

@Άνεμε
Απίστευτη πράγματι επινόηση!
Δεν το ήξερα ότι ήθελαν και επιδότηση!!
Αίσχος!

@Ανώνυμε
Ζωή=Προσφορά
Ρένα μου
Κακά μαντάτα όχι μόνο για τον ξάδελφο Γρηγόρη αλλά και για τον ξάδελφο Βασίλη και Χρήστο!!
χαχαχα!! Ξέρεις εσύ!
Αλλά ο Γρηγόρης ακόμη πάει κυνήγι?
Δεν έβαλε μυαλό?
Έλεοοςς!!!
Φιλιά!
Θα τα πούμε τώρα τις γιορτές ελπίζω με ησυχία, γιατί προς το παρόν πνίγομαι!!!!!!!

tzonakos είπε...

Υπάρχει και ... Κόμμα Ελλήνων Κυνηγών με οικολογικό μανδύα !
Επειδή οι περισσότεροι κυνηγοί θεωρούν εαυτούς κάτι σούπερ με ενα όπλα να σκοτώνουν πουλάκια ή οτιδήποτε κινείται, δεν δικαιούνται εντελώς να θεωρούνται κατι σαν χομπίστες ή αθλητές !
Εχουν συμβεί και πολλά κυνηγετικά ατυχήματα ( ή "ατυχήματα" ).
Για μενα πρέπει να απαγορευτεί εντελώς το κυνήγι και όποιος συλλαμβάνεται να καταδικάζεται σε πολυ αυστηρή ποινή.
Περίπου αυτη την άποψη εχω και για τους ψαράδες παρ οτι το ψάρεμα μου αρέσει, ερασιτεχνικά φυσικά.
Τουλάχιστον οι ψαράδες δεν αισθάνονται σαν να παίζουν πόλεμο, ενω για τους κυνηγούς εχω πολλές επιφυλάξεις πόσοι απο αυτούς εχουν τα λογικά τους σχετικά με το όπλο που κουβαλάνε !

marianaonice είπε...

@Τζονάκο μου
Για το ψάρεμα είπα και παραπάνω ότι δεν πρέπει να απαγορευτεί γιατί απλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να φάμε ψάρι και είναι απαραίτητο στη διατροφή μας. Ενώ κρέας υπάρχει τρόπος να φάμε χωρίς να βγούμε να ντουφεκάμε ό,τι πετάει ή κινείται μέσα στο δάσος!!
Καλό βράδυ.
:))

Όταν κοιτάς από ψηλά την ανατολή !!